התמודדות נכונה עם פינוי עזבונות

התמודדות נכונה עם פינוי עזבונות
תפריט ניווט

כאשר מקבלים דירה בירושה, סביר מאד להניח שהיא תכלול בתוכה אינספור חפצים: רהיטים, מוצרי חשמל, פריטי נוי וכן הלאה. אלה שעוברים להתגורר בדירה עשויים בהחלט לגלות כי אין להם צורך בחלק מאותם פריטים, מה שדורש מהם לחשוב על פתרון עבורם. הפתרון האידיאלי הוא לפנות לחברות המבצעות פינוי דירות, שישמחו לקחת על עצמן את התהליך מתחילתו ועד סופו.

הבעיה: התהליך אינו פשוט

כל מי שהתנסה בכך, יוכל להעיד כי פינוי עזבונות או פינוי ירושה אינם פשוטים. הקושי הראשון הוא להחליט מה יעלה בגורלו של כל אחד מהחפצים, פונקציה של המצב הפיזי הנוכחי שלו, של השימוש המיועד לו ואפילו של הערך שלו. עבור חלק מהחפצים אין למעשה פתרון אחר מאשר להעביר אותם לאתרי המיחזור או ההטמנה, בעוד שלאחרים יש ערך כלכלי שהופך את המכירה שלהם למומלצת. מורכבות נוספות היא זו הרגשית, כאשר סביר מאד להניח שחלק מהחפצים יהיו בעלי מטען רגשי של ממש, או אפילו יעלו זכרונות מאותו אדם מנוח. הסכנה הגדולה היא שהמטען הרגשי יקשה על קבלת ההחלטות הרציונליות לגבי הפריטים.

גם מבחינה טכנית, מדובר בהליך שעשוי להיות מורכב. חלק ניכר מאותם חפצים מאופיינים במימדים גדולים מאד או במשקל גבוה, ומכאן שאי אפשר להוביל אותם ללא ציוד ייעודי – משאיות הובלה, לדוגמא. גם הידע שנדרש לגבי המקומות אליהם ניתן להעביר את הציוד אינו מובן מאליו, בטח אם לוקחים בחשבון את יורש הדירה הישראלי הממוצע: מי באמת יודע איפה נמצא אתר ההטמנה או המיחזור הקרוב ביותר לבית שלו?

אל תצאו למערכה לבד

פינוי עזבונות, בדומה לפינוי דירות כמכלול, הוא עסק למקצוענים. הצעד החכם ביותר שניתן לעשות בדרך להתמודדות ראויה עם הקשיים שפורטו מעלה הוא לפנות לחברה המתמחה בכך. מדובר בחברה שתוכל להעניק סיוע מקיף לכל אורך הדרך: החל משלבי המיון הראשוניים של התכולה, דרך הפינוי הפיזי שלהם מהדירה ועד להעברה שלהם למקומות עליהם הוסכם קודם לכן. הסיוע של החברות האלה מאפשר למנוע לא מעט כאבי ראש מצידם של היורשים ואף מקצר עבורם תהליכים במידה ניכרת, כאשר בתנאים אחרים עלולים להידרש לכך ימים שלמים או אפילו שבועות ארוכים.

סוגיה משמעותית אחרת היא כלכלית במהותה, והיא שהליך הפינוי ממש אינו צריך להיות כרוך בעלויות גבוהות: למעשה, יש חברות שרוכשות את פריטי העזבונות מהלקוח שלהן, מה שמביא לכך שהתהליך עשוי להתבצע ללא תשלום עבורו. גם אם נדרש תשלום, הוא נוטה להיות מינימלי.

כתבות נוספות שיכולת לעניין אותך

קבלו הצעת מחיר

רגע, לאן תלכו?

קבלו הצעת פינוי בבדיקה מהירה