פינוי תכולת הבית לקראת מעבר לדיור מוגן

פינוי תכולת הבית לקראת מעבר לדיור מוגן
תפריט ניווט

בעוד שבתרבויות רבות זה נראה מוזר לעזוב את הבית המוכר והבטוח לעת זקנה ולעבור למקום חדש, לדיור מוגן או לבית אבות – הסיבות שמביאות להחלטה זו, בחברה המערבית בעיקר, נראות ברורות יותר ויותר מדי יום.
היום, בתי דיור מוגן משמשים כמגורים בטוחים ונוחים לאוכלוסייה המזדקנת בישראל. מסגרות אלה מספקות שירותים שיענו לצרכים שמאפיינים כל אחד מהדיירים הקשישים.

דיור מוגן מיועד לאנשים עצמאיים, בשונה ממסגרת של בית אבות סיעודי, והוא בעצם מעניק מגורים שמהווים תחליף הגון לבית הפרטי.

הדיור המוגן יוצר סביב הדייר סביבה נוחה, בריאה ובטוחה ומאפשר לו להמשיך את חייו במסגרת קהילה של בני גילו תוך כדי השתתפות במגוון פעילויות בהתאם להעדפותיו האישיות.

הבעיה היא שבדיור מוגן החלק הפרטי והאישי בתוך הבית הוא רק אותה יחידת דיור, שלפעמים יכולה לכלול חדר אחד בלבד, פינת אוכל קטנה וחדר רחצה. מצב זה מצריך לוותר על חלק גדול מהריהוט ומהחפצים האישיים היקרים, בעיקר רגשית. כלומר, כל תכולת הבית שלא תוכל לעבור דירה יחד עם הקשיש אל יחידת הדיור המוגן.

כמעט כל מעבר דירה למקום חדש מלווה בחששות כלשהם. על אחת כמה וכמה כשמדובר בקשישים שצריכים לעזוב את ביתם הפרטי ולעבור לשלב חדש בחיים שלהם, שונה מכל מה שידעו עד כה.

ההכנות לקראת המעבר כרוכות בתחושות לא קלות של פרידה מהחיים המוכרים, מהסביבה המוכרת ולפעמים גם מהחברים ומהשכנים. כעת, במצב רגיש זה, צריך גם להחליט מה מהריהוט ומהחפצים לקחת לדיור המוגן, ומה צריך להישאר מאחור, בלית ברירה.

כאמור, כאשר עוברים להתגורר במקום קטן יותר, צריך לקחת רק את מה שנחוץ באמת כך שאפשר יהיה לרהט את הבית החדש באופן יעיל ונוח. לכן, מומלץ את רוב הריהוט לאחסן, או להעביר לבני המשפחה. כך גם לגבי רוב אלבומי התמונות, הציורים שמקשטים את הקירות ואלמנטים דקורטיביים אחרים שיש להם ערך סנטימנטלי רב. במקרים כאלו השירות שאתם צריכים הוא פינוי תכולת דירה.

היום, בחברת עדי פינויים ובחברות נוספות ניתן להיעזר בשירות מקצועי לסידור ולפינוי הבית לפני המעבר אל בית אבות

כתבות נוספות שיכולת לעניין אותך

קבלו הצעת מחיר

רגע, לאן תלכו?

קבלו הצעת פינוי בבדיקה מהירה