איך נדע כמה שווים החפצים העתיקים שאגרנו בדירה ואיך נמכור אותם?

טיפים חשובים למיון פריטים לפני פינוי דירה
תפריט ניווט

אגירת רכוש היא אחד המאפיינים הבולטים של המין האנושי. אין כמעט בית שלא הצטברו בו פריטים וחפצים שונים, כולל כאלה שאנחנו כבר לא באמת משתמשים בהם. לפעמים אנחנו אפילו לא זוכרים איך קנינו אותם או מתי ואיך הם הגיעו אלינו, ובמקרים אחרים הם דווקא מעוררים זיכרונות שונים. הרשימה יכולה לכלול כלי כסף או זהב, חפצי יודאיקה (כלומר פריטים הקשורים ליהדות), תקליטים, דיסקים, פריטי נוי ישנים, אוספים מסוגים שונים, צעצועים של פעם, חפצים נוסטלגיים (למשל טלפון חוגה) ועוד ועוד. כשרוצים למכור חפצים עתיקים, מכל סיבה שהיא, מתעוררת תמיד השאלה איך בעצם אפשר לדעת מהו הערך שלהם. סוגיה נוספת היא איך למכור את כל התכולה הנ"ל בקלות ובמהירות.

קבוצות ייעודיות בפייסבוק

הצעת חפצים ישנים למכירה היא אחת מבין אינספור האינטראקציות שמתרחשות מדי יום בפייסבוק. ישנן קבוצות לפי אזור המגורים, עוד אופציה היא קבוצות בהתאם לסוג הפריט שמוצע למכירה (למשל צעצועים לילדים או תקליטים) ויש גם קבוצות כלליות יותר. הצטרפות לקבוצה אחת או יותר מאפשרת לכם לנסות לאתר פריטים דומים לאלה שיש ברשותכם – וכך לקבל מושג כללי לגבי המחיר שכדאי לבקש. בכל מקרה, סביר להניח שלפחות חלק מהפונים ינהלו איתכם משא ומתן לגבי התשלום. אם אין דדליין לפינוי החפצים מהדירה, תוכלו כמובן להמתין להזדמנות משתלמת במיוחד.

התייעצות עם מומחים

ישנם מקרים שבהם אחד החפצים בדירה שלכם, או בדירה שקיבלתם בירושה, הוא פריט נדיר יחסית ולכן השווי הכספי שלו גבוה מהרגיל. באופן טבעי, מדובר במקרים נדירים למדי. אם אתם רוצים להיות בטוחים, תוכלו לקחת את אותו חפץ, למשל זוג פמוטי כסף, ולהסתובב בין חנויות של מומחים בתחום כדי לקבל הערכות שווי שונות. בכל מקרה, כדאי לקחת בחשבון שגם לאותם אנשי מקצוע יש כמובן אינטרס, כך שאין דרך לוודא שחוות הדעת אכן אובייקטיבית לחלוטין.

חברה שמתמחה בפינוי תכולת דירות

שירות פינוי דירה כולל מטבעו גם הערכת שווי של חפצים עתיקים שהצטברו בה. זוהי גם הדרך הנוחה והפשוטה ביותר להוציא מהנכס את כל הפריטים שכבר אין טעם לשמור עליהם – בין אם לקראת מכירת דירה שהתקבלה בירושה או השכרתה, לפני שיפוץ מקיף, כשעוברים דירה וכו'.

כמובן שחשוב לבחור בחברה שמתנהלת מתוך יושרה מלאה ובאמינות ללא פשרות. ותק בתחום הוא אינדיקציה טובה מאוד לכך. בדרך זו מובטח לכם שירות פינוי תכולת דירה מקיף: אנשי המקצוע המנוסים יגיעו לנכס, יבחנו את כל התכולה שבו, כולל החפצים העתיקים בעלי הערך. בנוסף, הם יעברו איתכם על הפריטים שאתם מעדיפים לשמור (משיקולים סנטימנטליים) וכך יוכלו לספק הצעת מחיר שלוקחת בחשבון את כל הפרמטרים. אופציה נוספת היא קניית חפצי הערך בלבד, כשגם במקרה זה המחיר שתקבלו בתוספת החיסכון המשמעותי בזמן יהפכו את העסקה למשתלמת מאוד.

כתבות נוספות שיכולת לעניין אותך

קבלו הצעת מחיר

רגע, לאן תלכו?

קבלו הצעת פינוי בבדיקה מהירה