קיבלתם דירה בירושה? איך מפנים אותה ומה יש לקחת בחשבון?

פינוי דירה שקיבלתם בירושה
תפריט ניווט

קבלת דירה בירושה היא אירוע שמחייב היערכות נכונה. ראשית, גם כשהמורישים הולכים לעולמם בשיבה טובה ומבלי לסבול, עדיין ישנו כמעט תמיד קושי רגשי לא מבוטל. שנית, במקרים רבים הנכס לא ניתן להשכרה או למכירה במצבו הנוכחי, ובפרט יש צורך להוציא ממנו תכולה שכבר לא מתאימה לו. בהתאם, נדרש פינוי של הדירה מכל אותם פריטים מיותרים, והטיפים בעמוד זה יעזרו לכם להשלים את המשימה בדרך הטובה ביותר.

להיעזר בחברה מקצועית

יש לא מעט אנשים שמנסים לפנות דירה שהתקבלה בירושה בכוחות עצמם – ומגלים שזו הייתה החלטה שגויה. סיבה אחת לכך היא שהיקף הזמן הדרוש לצורך פינוי תכולת דירה, גם אם היא קטנה יחסית, גדול מכפי שניתן להעריך מלכתחילה. גם מידת המאמץ הפיזי גבוהה בהרבה מזו שרוב האנשים הלא מיומנים מעריכים. התוצאה היא שתוך כדי הפינוי, כשגם אחרי השקעת זמן רב ומאמץ ניכר, מלאכת הפינוי אפילו לא מתקרב לסיומה, האדם מבין שטעה.

עוד כדאי לקחת בחשבון את הקושי הרגשי לפנות דירה שהתקבלה בירושה, וכן את רמת הסיכון: סחיבת פריטים כבדים בלי ניסיון וללא ידע מקצועי רלוונטי עלולה להסתיים בכאבי גב קשים, מגבלות בתנועה ועוד נזקים פיזיים. בהתאםף מומלץ לא לנסות להתמודד לבד עם המשימה התובענית, אלא להזמין חברה מקצועית שמספקת שירותי פינוי ירושה.

שמירה על הריהוט הקיים

לפני שמתחילים לפנות את התכולה הלא נחוצהף יש להחליט אילו רהיטים נשארים בדירה. מערכת ישיבה במצב תקין כדאי לשמור ולהמשיך להשתמש בה. בפרט תקפה ההמלצה הזו כשמדובר על ספות מעוצבות מבד איכותי ועמיד שיכולות למלא את ייעודן במשך שנים רבות נוספות. על-מנת למנוע נזק לרהיטי בד תוך כדי הפינוי של החפצים האחרים, כדאי לרכז אותם בפינה אחת בסלון ולעטוף אותם בניילון נצמד עבה. הכיסוי ימנע נזקים אקראיים וכמו כן ישמור על הספות מפני לכלוכים (אמנם ספות בד ניתנות לניקוי בקלות, אבל כשיש המון מטלות סביב הכנת הדירה למכירה או השכרה, חבל לבזבז על כך זמן). במידת הצורך, תוכלו לבקש מהצוות של חברת הפינויים לעשות זאת עבורכם, וייתכן שהם אף יציעו זאת מיוזמתם כשיגיעו לנכס להתרשם ממנו ולספק הצעת מחיר.

פינוי לאתרים מסודרים בלבד

דגש נוסף לקראת פינוי ירושה הוא שאת כל החפצים המיותרים שמוצאים מהנכס יש להעביר אך ורק לאתרים מסודרים – אתרי פסולת או מחזור מתאימים. שימו לב – פריט שיימצא מושלך ברשות הרבים במקום שלא מיועד לכך עלול לסבך גם אתכם ולא רק את החברה שביצעה בפועל את הפינוי. בהתאם לכך, כדאי לעבוד עם חברות ותיקות ואמינות וגם לוודא שבהסכם העבודה יצוין במפורש המקום שאליו מפונה התכולה.

פריטים בעלי ערך רגשי

את הפריטים היקרים ללבכם, כלומר אלה שיש להם בעיקר ערך רגשי (ואולי גם כספי), תוכלו לאסוף בעצמכם עוד לפני הפינוי, או לבקש מצוות הפנים לארגן אותם עבורכם בקרטון ספציפי. כשאתם בוחרים בחברה ותיקה שמעוניינת לשמור על המוניטין הגבוה שצברה, אפשר לסמוך בלב שלם על אנשי המקצוע שיגיעו לדירה. למעשה, גם אם הם ייתקלו בפריטים שלא ידעתם על קיומם, הם יידעו אתכם מיד וימתינו להנחיות לגביהם.

מניעת מטרד מהשכנים

טיפ נוסף להבטחת פינוי קל ונטול קונפליקטים מיותרים הוא ליידע מראש את השכנים לגבי הפינוי. הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מכתב שייתלה בלוח המודעות בכניסה לבניין או דרך קבוצת הווטסאפ של הדיירים. במקביל בקשו מהחברה שנשכרה לפינוי הדירה לשמור על השקט והסדר בזמן העבודה, וכמובן להימנע מפגיעה במרחבים המשותפים של הבניין.

כתבות נוספות שיכולת לעניין אותך

קבלו הצעת מחיר

רגע, לאן תלכו?

קבלו הצעת פינוי בבדיקה מהירה