אוספים – מהו אוסף?

אוסף מכוניות צעצוע
תפריט ניווט

במהלך השנים נתקלנו בלא מעט סוגים של אוספים והחלטנו לעשות עם זה מעט סדר. ישנם סוגים רבים ושונים של אוספים: אוספי אומנות, אוספי פורצלן, מוצרי חשמל קטנים וישנים, בובות שונות מעץ ועוד.
קיימים לא מעט מקרים בהם אנשים שאספו במשך תקופה ארוכה מאד אוספים מסוג מסויים, מגיעים לתחושה של מיצוי וחושבים מה לעשות עם האוסף שלהם.

אז מה אספנים עושים עם האוספים שלהם במקרים כאלה?

נתחיל מזה שהתהליך הוא לא פשוט ורבים מהאספנים, למרות תחושת המיצוי, קשה מאד להיפרד מהאוסף המפואר שלהם אחרי שעבדו עבורו זמן רב. ולכן הם מנסים קודם את מזלם עם קרוביהם בניסיון להעביר את האוסף למישהו אחר במשפחה שיטפח אותו במקום. הערך הכספי כבר אינו חשוב ונותר רק הערך הסנטימנטלי.
לרוב אין מתנדבים המעוניינים לקחת את האוסף לביתם ולוקחים רק כמה פריטים בודדים, דבר המוביל את האספן לצעד הבא:
האספן אורז בצורה יפה את אוספו היקר, מניח בארגזים ומאחסן במחסן/בבוידעם/באחד מחדרי הבית וכך האוסף סגור במשך שנים ומאבד מערכו.
דרך נוספת ובעיקר מועילה היא למכור את האוסף – במקרה כזה האספנים פונים אלינו.
אנו מגיעים לביתם שומעים לא מעט סיפורים על כל חפץ: מאיזה שנה ומהיכן הגיע? מה מיוחד יותר בעיניו ומה מיוחד פחות? איזה קיבל מתנה? ומאיזה קשה לו יותר להיפרד? אבל אנחנו יודעות שהפרידה חייבת להיעשות , אנו נוהגות בכבוד כלפי אותם אוספים, משלמות בהתאם ומחכות לאספן הבא שיגיע לרכוש את האוסף.

המקרים הנוספים בהם אנו פוגשות אוספים מיוחדים

כאשר אדם שאסף כל החיים אוסף מיוחד נפטר ואין מי שירש את האוסף.
ישנם מקרים בהם אדם אוסף כל חייו, משקיע לא מעט כסף, זמן, סבלנות לנקות ולסדר, מייחד מקום רק לאוסף ושומר עליו מכל משמר, ולאחר פטירתו נותר עוד המון מהאוסף והוא נראה שלם כאילו לא נגעו בו .
לעיתים לבני המשפחה קשה להיפרד מהאוסף אשר אחד מהוריו אסף כל חייו והוא זוכר איך האוסף הלך וגדל עוד מילדותו, הוא מפתח קשר רגשי לאוסף אך לא רוצה או יכול לקחת לביתו ושוב מגיעים לנקודת האחסנה .

מדוע לא כדאי לאחסן?

כמה סיבות למה האחסון מזיק ואינו מועיל בשום צורה .
ישנם דרכים רבות לאחסון, מחסן בחצר, מחסן מושכר, בוידעם, חדר ריק בבית ועוד .

  • כאשר מאחסנים אורזים את הפריטים ומניחים בארגזים , המוצרים מונחים זה על זה מה שיכול לגרום לחלקם להיסדק ואפילו להישבר.
  • אחסון צובר אבק, כך שאם ישנם פריטים שלא נארזו נכון ועטופים לגמרי יינזקו מהאבק יהפכו לכתם שאינו יורד.
  • " חברים" , זוחלים ומכרסמים הינם כל אוהבי העץ, נייר, והקרטון, כך שלאחר שהארגזים ישבו זה על גבי זה במשך שנים החברים יתחילו להגיע לכרסם, ולהרוס את הדברים.
  • השוק משתנה כל הזמן וכך גם היצע והביקוש, לכן מוצרים שיכולים להיות בעלי ערך יתכן ובעתיד יאבדו מערכם או לא יהיו שווים כלל.

המלצה שלנו :
בחרו את הפריטים הסנטימנטליים ועוד פריט אחד יותר למקרה ש..
התקשרו אלינו , נגיע אליכם נעריך את האוסף ונרכוש אותו מכם , בכסף הזה תוכלו לעשות משהו שיקרכם היו רוצים שתעשו.

כתבות נוספות שיכולת לעניין אותך

קבלו הצעת מחיר

רגע, לאן תלכו?

קבלו הצעת פינוי בבדיקה מהירה