חוק פינוי רהיטים – איפה זורקים ריהוט ישן מבלי לקבל קנס?

דעו איפה לזרוק ריהוט ישן
תפריט ניווט

המאה ה-21 מתאפיינת בשתי מגמות משמעותיות ומנוגדות זו לזו במידה מסוימת: מצד אחד, תרבות הצריכה שוברת עוד ועוד שיאים, עם מועדים שמוקדשים לקניות (בלק פריידיי, סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיני), מוצרים משופרים, פרסומות משכנעות ועוד. מצד שני, המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה עולה כל הזמן, וגם הרשויות מקדישות יותר משאבים למניעת יצירת מפגעים סביבתיים ואכיפת תקנות רלוונטיות בנושא זה.

בהתאם, השאלה איפה זורקים ריהוט ישן הופכת למשמעותית בכל מצב שבו אנחנו רוצים להיפטר מפריט כזה או אחר.

מהם החוקים הרלוונטיים לפינוי רהיטים?

גם ב-2019 עדיין אין בישראל חוק פינוי רהיטים שבעליהם לא מעוניינים בהם עוד. לעומת זאת, כן יש תקנות עירוניות – במרבית הרשויות המקומיות ישנם חוקי עזר שמגדירים בדיוק איפה זורקים ריהוט ישן, ועוד יותר חשוב, איפה אסור להשליך חפצים.

דוגמה טובה היא חוק העזר של עיריית תל אביב, שעוסק בכל סוגי החפצים. לפי חוק זה, חל איסור חמור לזרוק או להשאיר חפצים במקומות ציבוריים. למעשה, החוק מטיל אחריות על בעל הרכוש גם אם מישהו אחר זורק את הרהיטים עבורו. בהתאם, אם למשל מתבצע פינוי ירושה ואתם לא מוודאים שאיש המקצוע שהזמנתם מתנהל לפי החוק, אתם עלולים להיענש!

עוד כדאי להדגיש כי על סמך התקנה הזו – אם תרצו, מעין סוג של חוק פינוי רהיטים – מקום ציבורי הוא גם המקלט של הבניין המשותף, החצר, הגג או כל מקום אחר שכל הדיירים עשויים להשתמש בו (גם אם בפועל הם לא משתמשים בו!).

איך להתנהל בחוכמה ומבלי לעבור על החוק?

ההמלצה הראשונה היא לבחון אם באמת יש חובה לזרוק את הרהיט. ראשית, עוד לפני שרוכשים פריט חדש, כדאי לבדוק האם באמת השינוי הכרחי או שמא אתם יכולים עוד להפיק תועלת מהרהיט הקיים. שנית, ייתכן שמדובר על חפץ שאתם כבר לא רוצים בו, אבל הוא עשוי לסייע לאנשים אחרים, ובמקרים אלה אפשר פשוט למסור או לתרום אותו. ישנם אתרים שבהם ניתן לפרסם מודעות למסירת רהיטים ישנים ויש גם עמותות שישמחו לקחת מכם רהיטים תקינים ולעביר אותם לנזקקים – וכך אין צורך בכלל לדאוג לגבי חוק פינוי רהיטים כזה או אחר.

ההמלצה השנייה היא לוודא עם אנשי הרשות המקומית איפה זורקים ריהוט ישן בשטחה. לאחר שתקבלו הפניה לאתרי הפסולת המורשים, תוכלו להעביר אליהם את אותו רהיט שכבר הגיע זמנו להיזרק או למצוא איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם, כשכאמור חובה עליכם לוודא שהרהיט אכן יושלך למקום המתאים.

פינוי דירות עם חברה מקצועית

כשישנם רהיטים רבים ועוד חפצים שאין ברירה אלא להיפטר מהם, הדרך הטובה ביותר לא לעבור על חוק פינוי רהיטים או על כל תקנה רלוונטית היא לשכור את שירותיה של חברה לפינוי תכולה. פינוי דירה עם אנשי מקצוע אמינים ומיומנים, על בסיס חוזה מסודר, יבטיח גם ראש שקט לכם וגם מינימום פגיעה בסביבה. מעבר לכך, בימים אלו, בהם נגיף הקורונה תוקף מאות אלפי אנשים בעולם, חשוב לשמור על סטריליות ולחטא דירות לאחר פינויין. לשם כך, אנו עובדים בשיתוף פעולה עם מומחים בתחום חיטוי נגד קורונה ונשמח לקשר ביניכם לבינהם בתום תהליך הפינוי על מנת שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהנגיף אינו שוכן בביתכם.

צרו עמנו קשר ונשמח לסייע!

תמונה: g215 / 123RF Stock Photo

כתבות נוספות שיכולת לעניין אותך

קבלו הצעת מחיר

רגע, לאן תלכו?

קבלו הצעת פינוי בבדיקה מהירה