טיפים להתמודדות עם פינוי דירה של אגרנים כפייתיים

אגרנות
תפריט ניווט

אגרנות כפייתית, מצב בו אנחנו אוספים חפצים שאין לנו צורך בהם ואוגרים אותם באובססיביות,  יש הרואים בארגנות כפייתית  כמחלה. בשלב מסוים, האגרן הכפייתי מאבד את השיפוט לגבי הנעשה בבית שלו, מתנגד למצוא פתרונות ורק מחמיר את המצב. אם מוסיפים לכך את העובדה שהחפצים תופסים שטח יקר בבית, צוברים לכלוך ואף מסכנים את בני הבית (חשבו למשל על היתקלות בהם), מבינים מדוע נדרש למצוא פתרון לבעיה בהקדם האפשרי.

הפתרון היחידי: פינוי דירה

אף על פי שזה עלול להיראות כתהליך מורכב, הדרך הטובה ולמעשה היחידה להתמודד עם אגרנות כפייתית היא להוציא את החפצים שנאגרו מהדירה. כשמבצעים פינוי אגרנות כפייתית, יש צורך לעשות זאת באמצעות חברה מקצועית שתיקח על עצמה את היבטי התהליך ותסייע לאגרן, גם בכל הנוגע להתמודדות הרגשית עם הסיטואציה. החברה תכניס היגיון לסיטואציה, החרה תתן הערכת מחיר של הפריטים ותבצע את הפינוי שלהם מהדירה., כולל הובלתם עד לאתרי ההטמנה או לייעוד האחר שנקבע להם. הסיוע המקיף הזה חשוב מאוד, מכיוון שהוא מקטין עד למינימום האפשרי את המאמצים שמבצע האגרן, שינסה למצוא כל תירוץ להתחמק מביצוע המלאכה.

אנשי החברה יפעלו להכנת דירה לפינוי ויקפידו לבצע אותו בדרך מכובדת והדרגתית: לעתים מוחלט לאפשר לאגרן בחירה של מספר חפצים לשמירה, גם אינם נחוצים לו, מה שישפר את הרגשתו ויתרום לתחושת היציבות שהוא מייחל לה.

התמודדות עם אספנות כפייתית

אז כמה זה עולה?

אם יש צורך בעבודה מבחינת החברה המבצעת – החל משלב התכנון ועל אחת כמה וכמה בשלב פינוי החפצים הלכה למעשה – היא גובה סכומים שאינם משמעותיים עבור פינוי התכולה. מה שמביא לכך שהאגרן יכול אפילו לגרוף רווחים על החפצים שנמצאים בביתו ללא שימוש. ישנן אף חברות אשר מבצעות את הפינוי בחינם, ובתמורה מעבירות לחזקתן את החפצים המיותרים.

כאשר פונים לחברת פינוי דירות, מומלץ מאד לוודא שיש לה ניסיון לא רק בתחום הכללי עצמו, אלא גם בפינוי דירות של אגרנים כפייתיים. יש בתהליך הזה לא מעט דקויות בהתנהלות האישית שבין שני הצדדים, שחברה המנוסה בפינויים מהסוג הזה תוכל להקפיד עליהם. חשוב לשוחח עם אנשי החברה ולהתרשם מההיבט האנושי שלהם.

כתבות נוספות שיכולת לעניין אותך

קבלו הצעת מחיר

רגע, לאן תלכו?

קבלו הצעת פינוי בבדיקה מהירה