טיפים חשובים למיון פריטים לפני פינוי דירה

טיפים חשובים למיון פריטים לפני פינוי דירה
תפריט ניווט

מעבר דירה – יש שאומרים שמדובר באחד הדברים המלחיצים והמטרידים ביותר בחיים. על מנת שתהליך זה יעבור בצורה מוצלחת, יש לבצע אותו במספר שלבים, כאשר כל שלב כולל בתוכו מאפיינים ספציפיים שחשוב לשים אליהם לב ולבצע בסדר הנכון. אחד מהשלבים המקדימים של פינוי דירה הוא מיון. מיון מאפשר סדר, אשר מאפשר ארגון נוח של המעבר ובאמצעותו תוכלו לוודא שאינכם מעבירים אתכם חפצים שאינכם זקוקים להם.

החשיבות האנרגטית של מיון חפצים

כאשר מבצעים פינוי תכולה של דירה, עוברים למעשה תהליך חשוב ביותר של ארגון מחדש של סדרי העדיפויות שלכם. במילים אחרות, אתם בודקים מה מהחפצים הקיימים לרשותכם עדיין משרת אתכם בצורה המצדיקה שמירה עליהם. קיימת תורה שלמה שמקורה ביפן המעניקה את ההנחיות המלאות ביותר לאחסון חפצים ולמיון שלהם. הכלל לגבי "מה להשאיר" הוא פשוט ביותר: מה שאינו מעורר רגשות חיוביים, שאין לו שימושים פרקטיים או פשוט שאיננו יפה – אינו עובר אתכם הלאה. כלל נוסף טוען שאם לא השתמשתם בחפץ מסוים במשך כשנה או יותר – סביר להניח שאינכם זקוקים לו עוד. מדובר בשתי דרכים יעילות לפסול חפצים וכך לתרום לא רק לכך שמעבר הדירה יהיה קל יותר, אלא גם שהדירה החדשה תהיה הרבה יותר מסודרת.

miun-1

סוגי הדברים שכדאי לזרוק

פעמים רבות אנחנו נמנעים מפרידה מחפצים כלשהם "כי חבל לזרוק". אך בפועל, ניתן להעביר אותם הלאה לאנשים שבאמת זקוקים להם, או לערוך בזאר בית קטן. בין מגוון הדברים שמתגלים כחסרי שימוש כאשר מבצעים פינוי תכולה של דירה ניתן למצוא בגדים (שקניתם אך לא לבשתם, או שמידותיהם כבר אינן מתאימות לכם), ספרים שקראתם ואין ברצונכם לקרוא שוב, כלי מטבח מיותרים, רהיטים שלא תצטרכו במקום החדש, מתנות שונות שקיבלתם שאינן נושאות ערך סנטימנטלי כלשהו וכיוצא באלה. דברים נוספים שלא יתרמו לכם שום דבר במקום החדש הם דיסקים ישנים שאתם גוררים עוד מהתקופה שבה האזנתם לדיסקים במכשיר הביתי. עוד פרט פחות נעים אך הכרחי – לעבור על כל הניירת שיש לכם, לשמור (ואולי אפילו לגבות בצורה דיגיטלית) את המסמכים החשובים ולזרוק את כל מה שאין בו צורך.

miun-2

מה עושים עם כל הדברים?

ישנם גורמים רבים שניתן לפנות אליהם על מנת לפנות את החפצים שהחלטתם לא לשמור כאשר מבצעים פינוי תכולה של דירה. לעיתים ניתן פשוט להשאיר את הדברים בחוץ על מנת שאלה הזקוקים להם ייקחו בעצמם. שימו לב, עם זאת, שיש תקנות עירוניות שאוסרות על השלכת פסולת ברחוב, והימנעו מקנסות מיותרים. אפשרות נוספת היא לפנות לעמותות שונות  ולמסור את החפצים כתרומה. כאשר מדובר בדבר מה בעל ערך ממשי, ניתן לנסות למכור את החפץ באינטרנט (יד 2, פייסבוק, אגורה ודומיהם), אך חשוב לקחת בחשבון שזה עשוי לדרוש זמן ומאמצים, וכדאי לבחון מראש את הכדאיות של ההתעסקות הזאת באופן כללי. אופציה נוספת היא לפנות לחברת פינוי דירות מקצועית, שתשמח לבצע את העבודה בשבילכם במחיר זול מהצפוי ולעיתים אף בחינם.

כתבות נוספות שיכולת לעניין אותך

קבלו הצעת מחיר

רגע, לאן תלכו?

קבלו הצעת פינוי בבדיקה מהירה