שמלות הרפאים – סיפור מצמרר

שמלות רפאים - פינוי ירושה
תפריט ניווט

יורם (שם בדוי) הוא עורך דין המטפל בענייני ירושה, איתו אנו עובדות בקביעות מזה מספר שנים.

הפעם נתקל יורם בסיפור שונה ומיוחד לכל מי ששומע אותו, לעורכי דין וגם עבורנו. אל הבית אליו הוזמנו לתת הצעת מחיר ואותו יש לפנות עד לסוף החודש , היורשים לא רצו כלום מתוך התכולה, גם לא תמונות משפחתיות ומסמכים אישיים – פשוט לגרוס הכל. את מה שהם היו צריכים הם לקחו.

בדירת הירושה ישנם 4 יורשים, כל אחד מהם מאימא אחרת. אביהם היה נשוי ארבעה פעמים בחייו ובמותו היה לבדו, אלמן.

מרדכי (שם בדוי) עבר חיים לא קלים, כך מספר לי יורם. לאשתו הראשונה נישא בגיל 21 כאשר הייתה בת ,19 הם הכירו בצבא ולאחר סיום השירות עברו השניים לגור יחדיו והביאו לעולם את בנם הבכור.

כשבנם היה בן שנתיים, גילו מרדכי ואשתו שהיא חולה בסרטן. הרופאים נתנו לה 8 חודשים, אבל היא החליטה שזמנה להיפרד מהקן המשפחתי עוד לא הגיע והצליחה להילחם במחלה ושרדה שנתיים אשר לאחריהן נפטרה .

שבור היה מרדכי, צעיר בחייו ואבא לילד קטן בן 4. לאחר שנת אבל כואבת וקשה, חברים של הוריו הציעו לו שידוך, בת השכנים שלהם, נערה יפיפייה ילדה של ביתץ היא תוכל לעזור לך לגדל את הילד, לא תוכל לעשות זאת לבדך, הוא קטן וזקוק לדמות אם, כך אמרו לו.

מרדכי החליט לנסות את השידוך שסידרו לו  וכך הכיר את עלמה, לימים אשתו השנייה. לאחר חצי שנה היכרות החליטו השניים להינשא.

השניים חיו יחד באושר ולאחר כשנה נולדה להם חנה. שניהם עבדו קשה בשתי עבודות בכדי לתת הכל לילדיהם, ולאחר כשנתיים קנו את ביתם הראשון בחיפה. בשלב מסוים, עלמה החלה לסבול מכאבי ראש מתמשכים והלכה לערוך בדיקות. לאחר בדיקות מקיפות גילו אצל עלמה את המחלה – הסרטן אצל עלמה היה ממאיר ולאחר כארבעה חודשים נפטרה.

וכך המשיכו חייו של מרדכי. הוא נישא לאישה נוספת בכדי שתעזור לו לגדל את ילדיו הקטנים, הביא עמה בן נוסף לעולם ולאחר 12 שנים היא נפטרה, גם היא מאותה המחלה .

מרדכי החליט שהוא לא מתחתן ועם נשים סיים בחייו, הרגיש שקללה מוטלת על ראשו.

האם להתחתן בפעם הרביעית? שאל את עצמו מרדכי…

השנים עברו וילדיו גדלו ועם השנים ניסו לשכנע אותו שעליו לחיות עם אישה ולא לבדו. מרדכי החליט להישמע לעצתם וכאשר היה בן 48 נישא בפעם הרביעית.

אשתו הרביעית הייתה מרים, גרושה בת 41. לאחר שנתיים של נישואין וניסיונות רבים הביאו לעולם את בנם, בן הזקונים של שניהם .

השניים היו מאושרים , ילדיו של מרדכי גדלו, עזבו את הקן והקימו משפחות משלהם. מרדכי ומרים היו יוצאים עם בנם הקטן, מטיילים בעולם ונהנים מכל רגע.

בנם גדל והשניים הזדקנו ומרדכי הודה לילדיו על שהאיצו בו לא להיות לבדו ובכך מצא את אהבת חייו. הוא היה בטוח שהקללה מעל ראשו נשברה .

כאשר הייתה מרים בת 62 הגיעה אליה המחלה הארורה, ולאחר כשנה נפטרה .מרדכי היה מרוסק ושבור כפי שלא היה קודם מעולם .

ילדיו ניסו לעודד אותו אבל הוא שקע בדיכאון עמוק , התבצר בביתו, לא יצא החוצה ולא איפשר לאיש להיכנס לראותו. לאחר כשלוש שנים נפטר מרדכי .

שמלות רפאים - פינוי ירושה

ילדיו הרגישו אשמים שהאיצו בו, אחרת לא היה שוקע בדיכאון ונפטר מעצבות ומנגד אלו היו שנים יפות ופורחות בחייו. ילדיו הרגישו שאינם רוצים כל חפץ מבית אביהם. הם רוצים לפנות את הדירה במהרה ולמכור אותה – שם מתו כל נשותיו של אביו, אמותיהם.

נתנו את הצעת המחיר שלנו עבור הפינוי לעורך הדין ולאחר יומיים התקבלה תשובה חיובית והחלנו בפינוי הירושה.

בעת הפינוי, מצאנו בבוידעם את שמלות הכלה של נשותיו של מרדכי , התקשרנו לעורך דין, הוא התקשר לבני המשפחה ויידע אותם שהשמלות נמצאו וככל הנראה היו סנטימנטליות לאביהם אם נשמרו, ושאל אותם האם הם ירצו לשמור אותן.

הם בתגובה ענו: "אלו שמלות רפאים, אנו לא מעוניינים בהם".

הבית פונה בזריזות ויעילות וחלק משמעותי מאד מסך התכולה נתרם לנזקקים.

כתבות נוספות שיכולת לעניין אותך

קבלו הצעת מחיר

רגע, לאן תלכו?

קבלו הצעת פינוי בבדיקה מהירה