מקרה של אגרן כפייתי

מקרה של אגרן כפייתי
תפריט ניווט

לפני כמה שנים פנה אלי אחד השכנים שלי, אדם מבוגר בן 72, ושאל אותי אם אני מכירה מישהו שייקנה ממנו את כל תכולת הדירה שלו. עניתי לו שהוא פנה לאדם הנכון כי זה העיסוק שלי.

האדם מסתבר, התגורר בבניין צמוד אלי, אז אמרתי לו "בוא נעלה ונסתכל במה מדובר". בתגובה, הוא ענה לי שהדירה שבה נמצאת התכולה שלו היא בתל כביר לא בקריית שלום. זאת דירה נוספת שברשותו ושם נמצאת כל התכולה שלו והדברים שהוא אסף.

מתחילים עבודה

נסענו לשם ברכב שלי, עלינו למעלה ומצאתי את עצמי מטיילת בגובה של כמה מטרים, זוחלת בין התקרה לבין חפצים שזרוקים על הרצפה – הוא היה אגרן כפייתי. אדם בעל אגרנות כפייתית הוא אדם שכל מה שהוא מוצא בחוץ, כל מה שהוא מקבל מתנה, מה שלא היה לו בו שימוש או שאי פעם חשב לתקן, שומר עליו ואוגר כך המון המון חפצים.
בדירה בת 4 חדרים שעמוסה בהמון המון חפצים, הוא אמר לי שהוא רוצה עבור כל תכולת הבית 1200 שקלים כי הוא זוכר ויודע שיש שם דברים שמישים וטובים, בחברת עדי פינויים בדרך כלל אנחנו לא משלמים על אגרנות כפייתית, מהסיבה שהחפצים הסחירים הם לכיסוי ההוצאות ועל מנת להרוויח את הלחם שלנו.
הפינוי עצמו והעבודה מול הרשויות עולה לנו כסף רב אבל כל מקרה לגופו ובמקרה זה הסכמתי לשלם לו עבור פנוי תכולת דירה.

במשך 3 ימים עבדנו על הבית צוות של 6 עובדים , 2 מכולות של זבל ביום ומשאית עם דברי תרומה ודברים סחירים יצאה לחלק את התכולה, חלקה לחנות וחלקה לעמותות.
באחד החדרים, אחרי שפינינו מעט חפצים והוא החל להתרוקן, נמצא ארון במצב טוב. בעל הדירה שאול אמר לי שהוא לא זוכר שהארון הזה בכלל היה פה ושהארון הזה מלווה אותו עוד מצעירותו. הוא מוכן להחזיר לי את 1200 השקלים בתמורה לכך שאשאיר לו את הארון.
אחרי הכול אנחנו בני אדם, הבנתי שהארון היה חשוב לו ולכן נתתי לו אותו מתנה למרות שהוא היה סחיר עבורי.
לאחר 3 ימים קיבל שאול בית נקי וריק.

עדי

כתבות נוספות שיכולת לעניין אותך

קבלו הצעת מחיר

רגע, לאן תלכו?

קבלו הצעת פינוי בבדיקה מהירה